Etiketter

onsdag 10 oktober 2007

Omklädd schäslong.... eller divan?


När vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet fick(!) vi en möbel av våra vänner som de inte hade plats för. Den föddes 1983 hos IKEA (samma år som jag själv) och såg därför lite sliten ut (är jag också sliten..?). Till en början ville jag faktiskt inte ens ha den. Men sen bestämde jag mig för att klä om den. Jag skruvade isär de tre delarna, mätte, klippte och sydde. Sen trädde jag på påsarna och fäste med häftpistol (tack Emma =)) Krävde en del styrka men det var inte alls så svårt som jag trodde. Ett tips är att satsa på ett riktigt möbeltyg som håller formen även efter många sittningar. Jag köpte mitt på Tygaffären i Linköping   


Men sen kom frågan, vad var det för något? Diskussionerna gick höga om det var en schäslong eller divan. Jag tror på schäslong, som väl betyder "lång fåtölj" eller nåt. För så ser den ju ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar